Get our toolbar! تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

تاریخ : پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی,
نویسنده : ali


 

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

دستگاه K&C که در انحصار کمپانی "مورز مژرمنت" (Morse Measurements) قرار دارد، در واقع ابزاری برای تست عملکرد یا هندلینگ خودرو به‎صورت درجا است. نام K&C در حقیقت از سرواژه کلمات "Kinematics" و "Compliance" به ترتیب به معنای "حرکت‎شناسی" و "سازگاری" گرفته شده است. این ابزار، به قدری پیشرفته طراحی شده است که می‎تواند الگوهای حرکتی خودرو در حین رانندگی و نیز بازخورد سیستم تعلیق را به دقت در حالت سکون شبیه‎سازی و آنالیز کند.

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

این ابزار 3 میلیون دلاری که تصویر آن را در بالا مشاهده می‎کنید، از 6 بخش عمده تشکیل شده است و نقش هر بخش، کنترل و اندازه‎گیری معیار مشخصی از عملکرد خودرو است. بدین‎صورت که سنسورها و واحدهای به‎کار رفته در قسمت‎های مختلف این دستگاه که به خودرو متصل هستند، با اعمال نیرو به نواحی مختلف، چگونگی گردش چرخ‎ها، عملکرد ترمزها، و نحوه شتاب‎گیری خودرو را مورد بررسی قرار می‎دهند. وظایف هر بخش از این دستگاه، در زیر آورده شده است:

  1. سنسورهای مانیتورینگ چرخ‎های جلو در طی تست
  2. لرزاننده‎های الکتریکی جهت لرزاندن خودرو در جهت‎های مختلف
  3. ربات هوشمند کنترل کننده فرمان جهت ثبت گشتاورهای حاصل از فرمان‎دهی
  4. پدهای تعبیه شده در زیر چرخ جهت شبیه‎سازی عملکرد سیستم تعلیق
  5. تنسومتر (دستگاه سنجش تنش) جهت اندازه‎گیری زاویه فرمان، زاویه چرخ، و زاویه کمک‎فنر
  6. پد زبر جهت جلوگیری از لغزش در هنگام اعمال نیرو به تایرها

گفتنی است، خودرو در حین انجام تست، محکم سرجای خود نگه داشته می‎شود و دستگاه از ناحیه شماره 2 با بالا و پایین کردن آن سعی می‎کند تا بهترین شرایط دینامیکی شبیه‎سازی حرکت خودرو در سطح جاده را فراهم کند. هر تایر بر روی پدهایی قرار داده شده است که می‎توان نیرو را در جهت‎های مختلف به آن وارد کرد. یک روبات نیز که در پشت فرمان خودرو جاسازی شده  است، در تلاش است تا گشتاور فرمان را اندازه‎گیری کند. سیم‎های متصل به دستگاه سنجش تنش که توسط قطعات ثابتی روی توپی هر رینگ ثابت شده‎اند، به سنسورهایی اتصال داده شده‎اند که می‎توانند زاویه فرمان، زاویه چرخ، و زاویه کمک‎فنر را اندازه‎گیری کنند.

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

هوشمندی این ابزار به قدری بالاست که وقتی همه اتصالات و سنسورها به خودرو وصل شده باشند، تنها با یک کلیک در کامپیوتر می‎توان به انبوهی از اطلاعات مفید راجع به عملکرد یا هندلینگ خودرو دست پیدا کرد. در تصویر زیر، نمونه‎ای از گزارش هندلینگ خودرو که توسط دستگاه K&C تهیه شده است را مشاهده می‎کنید. استفاده از ایده کلیک برای گرفتن یک خروجی جامع، حاصل تلاش‎های "باب سیمونز" (Bob Simons) صاحب کمپانی "مورز مژرمنت" است.

تست هندلینگ خودرو بدون رانندگی

اگرچه تست‎های K&C به ازای هر ساعت کار، چیزی در حدود 800 دلار هزینه بر می‎دارد، اما این دستگاه در حقیقت یک ابزار قدرتمند برای رفع خلاء بین طراح و راننده به شمار می‎رود، و قبل از تولید انبوه یک خودرو، به راحتی می‎توان عیوب احتمالی در آینده را از پیش برطرف کرد. بنا به گفته "سیمونز"، سیستم تعلیق در حال لغزش، آثار نامطلوبی بر روی راننده دارد و زمانی که یک ماشین مسابقه، تحت آزمایش با این ابزار هوشمند قرار می‎گیرد، این دستگاه نقطه‎ ضعف‎های این خودرو، مثلاً شکستگی بخشی از شاسی در حین مسابقه، را گزارش می‎کند. حال، مهندسان طراح با در دست داشتن چنین اطلاعات سودمندی می‎توانند به رفع مشکلات این چنینی در خودرو بپردازند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: <-TagName->

دسته : <-PostCategory-> | بازدید ها : بار

Online User